DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tipografi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 132
Bahar
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öncelikli olarak yazıyı oluşturan temel yapıları öğrenilmesi amaçlanarak, yazıyı oluştururken kullanılacak yazı karakteri (font) seçimi üzerine odaklanılacak, yazı karakterinin seçiminde önemli rol oynayan yazı karakterinin ailesi ve yapısal özellikleri, karakterin içinde bulunduğu sınıf ve tasarıma uygunluğu gibi konular üzerine projeler üretilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel bir dil olarak Tipografinin kullanımını öğrenebilecek
  • Grafik Tasarımda Tipografinin önemi ve yerini algılamak konularını öğrenebilecek
  • Fontları tanıtmak ve yapısal özellikleriyle beraber tasarıma uygulama şekillerini öğrenebilecek
  • Logo tasarımında tipografinin önemini öğrenebilecek
  • Tipografik eskizler çizebilecek
Ders Tanımı Tipografinin ana elemanı olan harflerin temel yapısını çözümlemek ve tanımak dersin somut çıktılarıdır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş. Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme.
2 Proje 01: İki boyutlu yüzey üzerinde yazı karekteri (font) kullanımı Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:1
3 Proje 01: Verilen konu kapsamında eskizlemelere devam Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:2
4 Proje 01: Son eklemeler ve sunuş Sunumlar
5 Proje 02: Biçimsel Tipografi kapsamında logo çalışması Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:3
6 Proje 02: Verilen konu kapsamında eskizlemelere devam Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:4
7 Proje 02: Son eklemeler ve sunuş Sunumlar
8 Proje 03: Figüratif Tipografi kapsamında çalışmalar Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:5
9 Proje 03: Verilen konu kapsamında eskizlemelere devam Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:6
10 Proje 03: Son eklemeler, yazı yerleşimi ve sunuş Sunumlar
11 Proje 04: İki boyutlu yüzey üzerinde fontlar ile simetrik ya da asimetrik denge oluşturma çalışması Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:7
12 Proje 04: Son eklemeler ve sunuş (Seminer %25) Sunumlar
13 Proje 05: Logo Tasarımında Tipografi Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:8
14 Proje 05: Verilen konu kapsamında eskizlemelere devam Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:9
15 Proje 05: Son eklemeler ve sunuş Sunumlar
16 Dönem sonu değerlendirmesi
Ders Kitabı

Grafik Tasarımda Tipografi

Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose
Çevirmen: Bengisu Bayrak
Yayınevi : Literatür Yayıncılık
ISBN: 9789750406577

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
4
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
4
    Toplam
58

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest